fredag 20 mars 2009


Lite lugn och ro...



Barnen sover och det är den här stunden på dagen när jag varvar ner med en kopp kaffe och sjunker ner i soffan med en bra tidning. Efter ett tag inser jag att det är något som stör min frid... Kommer på vad det är. Loves stereo står på repeat uppe i hans rum och "Jamen Benny" går runt, runt, runt! Tror att den säkert har gått tjugoåtta varv idag och jag är så trött på Örjan Rambergs röst som läser om hur Bennys bror skriker och skriker. Love har nämligen lärt sig hur man trycker på repeatknappen alldeles själv, fattar inte hur han vid två års ålder kunde komma på det. Och han använder den flitigt till min förtret. I fredags när jag höll på att sminka mig inför kvällens äventyr insåg jag att Love gått ner men lämnat på "Här kommer Pippi Långstrump-sången " som gick om och om igen. Av någon anledning är det som att det tar ett tag innan jag kommer på vad det är som stör mig och det tar ännu ett tag innan jag kommer mig för att gå och stänga av. Vad är det med barn och upprepningar? Minns när Moraträsk var det enda som gick varm i vår dvd, vaknade och somnade med dessa galna sånger i mitt huvud, men Love verkade aldrig tröttna. Och nu har Holly kört fast i en annan sång-dvd som jag hört till leda... Men jag skulle aldrig vilja vara utan det heller när jag tänker efter. Dom små liven växer upp så fort och jag har en känsla av att jag kommer att sakna tiden då Benny gick på repeat. För vem vet vad som kommer istället? Bäst att passa på och njuta lite som sagt... Kram kram i vårsolen!

Inga kommentarer: