tisdag 31 mars 2009

Tid

Tid, tid, tid... när man var yngre fick man hela tiden höra att "tid är en bristvara", "jag önskar mig tid", "tänk om dygnet ändå hade fler timmar". Nu börjar man väl vara vuxen själv, och det är först nu man förstår vad dom där vuxna pratat om egentligen. Var fan tar tiden vägen? Man har ett hus att ta hand om, en relation, egna intressen, måsten, vänner att träffa.. allt medan barnen växer upp i takt med ett växande dåligt samvete för att man inte har tid. Tiden räcker inte till helt enkelt. Jag vill så mkt men hinner så lite. Det är som att saker bara läggs på hög... jag har två kompisar i Luleå som fått barn, dom skulle jag vilja åka upp och träffa. Kanske ska lura med Carro och familjen på en heldag i Luleå. Det borde vara rätt enkelt, säger bara åt min sköna att det vankas shopping i Lule.. det borde göra susen.

Sen har jag också länge lovat Markus att åka ned till Umeå och hälsa på.. herregud, vi började planera den resan i september.. till Umeå!

Det skulle också vara kul att göra något med Carro. En kille på jobbet ska lämna bort barnen till sina föräldrar till helgen, sen ska han och sambon bara vara hemma och rå om varandra hela helgen, det vore något det! Bara mysa, äta gott, sova och ladda batterier.

...och med barnen.. Leos lekland och Eddahallen. Tror det blir Eddahallen (vad är det för namn egentligen, var kommer det ifrån?) imorgon. Kanske Adrian och Jack ska hänga på..?! Love var förresten med Jack igår eftermiddag. Det slutade med att han åt middag där, badade och lekte till sena kvällen. Nu börjas det, tiden går fort. Snart är den här tiden över, barnen gör allt annat än att vara hemma och tid är väl det enda man har kvar. Ska försöka njuta istället. ..och jobba!

Fred.

1 kommentar:

Anonym sa...

Edda (”mormorsmor”) var i nordisk mytologi en kvinna som gav upphov till trälarnas samhällsklass då hon låg med Rig, dvs guden Heimdall.

/Mako
Å visst har väl Heimdall en vårdcentral?