fredag 20 februari 2009

Fredag morgon och ännu en fantastiskt kall dag. Kan inte minnas när termometern visade mindre än tvåsiffrigt senast, suck!

Jag har vaknat minst 500 gånger i natt, det är svinkallt ute, aik förlorade med 8-0 igår, bilförsäkringen ska betalas den här månaden och till råga på allt har jag inga ärenden att pyssla med på jobbet. Det verkar bli en bra fredag, det här... det blir inte bättre av att mina kollegor tror att mitt kontor är ett fritids för vuxna, dit de kan komma in och lägga ut hur värdelösa aik är och att de inte förtjänar annat än pest och magsjuka hela gänget! Västerbottningar är ena jävla mörkermänniskor egentligen, speciellt äldre män. I ljuset av deras livsinställning idag är jag en duracellkanin på prozac.
Tur att jag har en sambo som försöker vara positiv och få mig på rätt köl. Det kan behövas efter idag. Nåja, två koppar kaffe brukar kunna råda bot på det mesta! Dessutom har jag jäkla charmiga barn. Ett leende från dom brukar göra underverk..

Folk på jobbet ska på after work på onsdag, med mat och öl på Kåffein. Låter trevligt men jag får se om jag hänger på. Jag har anmält mig till månadens friskvårdspass kl 08:00 dagen efter; självförsvar på Soo Shim. Det går inte helt hand i hand. Åldern börjar ta ut sin rätt..

"If not for you, winter wouldn't hold no spring, couldn't hear a robin sing. I just wouldn't have a clue, if not for you."
- Bob Dylan; George Harrison; Olivia Newton-John, If Not For You

Inga kommentarer: